onsdag 23 maj 2007

Sluta röka = Sluta vara häftig?

Jag har glömt både min plånbok och min telefon idag. Och jag känner mig ensam. Det är tur att jag har med mina nycklar, annars skulle jag vara helt borttappad. En ensam själ utan mål och hem. Ett barfota barn på handlarns trapp. Konstigt hur man blir beroende av saker utan att märka det.
Jag funderar mer och mer på att sluta röka. Marita här på jobbet använder plåster och säger att det fungerar och man känner sig lugn. Men jag tror ju fortfarande inte att jag är riktigt nikotinberoende. Jag röker bara när jag är bland människor. Om jag är hemma två dagar själv tar jag inte ett enda bloss. Men så fort jag går utanför lägenheten känns det nödvändigt. Och jag kan väl fortfarande inte leva kvar i illusionen att jag tycker det ser tufft ut, eller? Fast det är något med snygga grabbar som röker. Det fungerar för mig iaf. Jag är så patetisk ibland.

*Nördvarning*
Och idag är jag extra lycklig. Sådär riktigt lycklig. Jag är ju en gamer, och ibland blir det extra mycket. Idag släpps patch 2.1 till WoW. Och det kommer bli hur kul som helst. Ni fattar inte.
*Slut nördvarning*

Nu ska jag åka och hämta plånboken och mobilen. Och köpa 45 flaskor mousserande vin. FYLLEFEST!

2 kommentarer:

gustav sa...

Äh, det är ju coolt att röka. Det är bara en rökfri generation som försöker få folk att tycka att det inte är det. visst, jag förstår dom. man vill ju inte bli våldtagen av en fetlagd tobaksföretagsdirektör. hursomhelst, jag ska nog börja röka. man träffar folk, och slipper se dum ut med händerna i fickorna när man står och väntar på att nån ska komma fram och prata med en.

nu ska jag och ut och dricka och försöka vara inte så ensam. ju fler folk desto mer ensamhet, skit också.

Anonym sa...

patch 2.1 FTW!!1

fast det är surt att min ICU addon inte fungerar post-patch. lata datanördar som inte kodar addons minuterna efter patchsläpp.
har dom helt plötsligt skaffat ett lif?

jag är i princip nästan 49 twink nu. bögigt.