måndag 7 maj 2007

BBC har ett nytt program där moderna, häftiga artister får sjunga med döda, häftiga artister. Jag vet inte om det är smaklöst eller bra. Det blir ganska häftigt. Tack vare modern teknik ser det ut som att de står på samma scen. McFly sjunger Shout tillsammans med Lulu (som för övrigt lever), Westlife sjunger med Roy Orbison och Sugababes med Dusty Springfield. Den mest smaklösa var nog ändå nån brud som jag inte minns namnet på sjunger med Eva Cassidy, och Somewhere over the rainbow av alla låtar. Just den låten är lite helig för mig, så jag kanske överreagerar. Men det känns ändå konstig när nån liten småflicka lägger konstiga och fula stämmor på Eva Cassidys magnifika sång. Det finns ingen som kan sjunga som henne, ingen som borde försöka och verkligen ingen som ska försöka lägga stämma på henne. De hade tom fått med hennes mamma som sa att hon tyckte det var fint. Hon fick säkert väldigt mycket pengar. Den snikna tanten.
Programmet heter iaf Duet impossible och hittas här.

Nu sitter jag på tåget. Jag har glömt min hårdisk hemma så jag tänkte komma ifatt lite på SVT programmen, men det är helt omöjligt att kolla på streamade saker på x2000. Så jag lyssnar på Aladdin Sane och läser Erland Loe istället. Det går lika bra. Han har blivit väldigt personlig i sin senaste bok, Volvo Lastvagnar. Jag gillar personligt.

Och har inte Lulu den sötaste rösten någonsin? Hon är förövrigt bara 15 bast i klippet.

Inga kommentarer: