fredag 11 maj 2007

Bakis, bakis, baaaaakis.

Så skulle jag ha skrivit om det jävla internetet hade fungerat på tåget. Fast jag är fortfarande bakis. Gratisfyllan är den bästa fyllan. Var i Stockholm igår och på Riviera som hade en riktigt trevlig vårfest med öppen bar och ps3 på 300" bioduk (typ så stor, jag har ingen aning egentligen. Den var iaf gigantisk). Men det var lite kaosartat, och de hade nog köpt in för lite groggvirke. I slutet drack vi ljummen festis med vodka. Räligt som man säger i södern. Och sen träffade jag massa reklamare som bjöd den ensamma göteborgaren på drinkar. Jag älskar reklamare. Och sen kom det bästa. När jag kommer tillbaka till hotellrummet upptäcker jag att för ynka 50 kr kan man få upp frukosten på rummet. Det satt ju inte helt illa när man vaknade imorse. En fin stockholmstripp helt enkelt.

Det verkar ha blivit en trend att stoppa in 60tals låtar i säsongsavslutningar på sci-fi serier (okej, ingen riktigt trend, två stycken har gjort det). Såg färdigt Stargate på tåget. En era som försvunnit. Lite tragiskt faktiskt. Väldigt konstigt sista avsnitt. Men de spelade CCRs Have you ever seen the rain. Fin truddelutt. Battlestar Galactica drog till med Bob Dylan och All along the watchtower. Det var väldans snyggt måste jag säga. En väldigt bra säsongsavslutning. Otroligt bra tillochmed. Se den.

Det här bjuder jag på. Tack Michael för fyndet.

Inga kommentarer: