onsdag 9 maj 2007

Heroes är en av de bästa serierna någonsin. Det är ju vad varenda unge går och drömmer om. Att nån dag bara helt plötsligt upptäcka att man har superkrafter. Kunna flyga, odödlighet, superstyrka, kunna gå igenom väggar. Jag går fortfarande och drömmer om det ibland. Speciellt när jag sitter på spårvagnen. Det är väl då man som mest behöver göra livet lite mer spännande. Om jag skulle välja (man får inte välja Peter, för han får ju allas krafter, och inte Sylar heller), då skulle jag nog välja Hiro. Det känns som att man får ut mest av hans krafter. Fast det är svårt. Det är lättare i X-men, då är det lätt Storm. Hon har de mest imponerande krafterna. Styra väder och kunna flyga liksom. Inte nåt så töntigt som Cyclops. Vad handlar det om liksom, skjuta strålar ur ögonen varje gång man öppnar dem? Nä, det är inget för mig. Och Batman ska vi inte ens gå in på. Han är verkligen ingen superhjälte. En rik snubbe med massa dyra prylar.
Cartoon Network har en fin grej, Toonami. Där har vi några riktigt schyssta superhjältar. Framtidsbatman är faktiskt grymmare, Justice League är coolt. Och vad hette han samurajen som åkte till framtiden? Den gillade jag.

1 kommentar:

Puman sa...

Jag älskar Heroes!! Hmm.. vet inte vem skulle vilja vara.
"Save the cheerleader, save the world" :)