söndag 17 februari 2008

Dag 9

Dagen innan hemfärd.
Vi avslutade helgen med att gå på födelsedagsfest igår. Det var väldigt trevligt, massa mat och alkohol och massa skönt folk. Jag var dock den enda som inte kunde japanska. Det var lite jobbigt, men det är kul att sitta och lyssna också. Och när folk blev lite mer fulla började de våga prata engelska med mig.
Vi avslutade natten med att runt tre på morgonen spela uno. Det är tydligen en tradition de har, så alla japaner kunde spelet.
Idag har jag spenderat mina sista pengar och avslutat min matvärldsturné. Vi kom upp i nio olika länder. Japan, Okinawa (ligger i japan men har en egen matkultur), Kina, Korea, Italien, USA (pizza från Dominoes), Thailand, Nepal och Indien.

Nu är jag så trött som det går att bli. Ska duscha och packa och sen däcka.

2 kommentarer:

Mel sa...

Haha! Jag fick också spela Uno i Japan, det är stort där! Jag var och hälsade på en skola ute på landet och några av skolkidsen satt och spelade uno på lunchrasten så jag frågade om jag fick vara med. Men de var så jäkla artiga att stackarna som satt på vardera sida om mig hela tiden fick skäll av polarna om de inte såg till att jag bara fick bra kort. Och så kallade de mig "sensei" hela tiden vilket fick mig att känna mig som Mr Miyagi.

Det är ett coolt land!

Anonym sa...

såg det här och kunde inte låta bli att tänka på dig;

http://www.alltombarn.se/aktuellt/underbarnen-pa-internet-1.8145