lördag 9 februari 2008

Dag 2

Efter jag hade kommit fram så var vi runt i stan lite. Allt var stort och det var massvis med folk överallt. Jag hade glömt kameran men tog några bilder med mobilen som finns på facebook.
Andra dagen fortsatte vi vår upptäcksfärd, fyra t-shirtar blev det. På kvällen började det dock snöa och sen regna och sen snöa igen. Väldigt mycket. Vi köpte paraplyer och började leta efter barer som inte fanns. Allt kändes ganska hopplöst, fastän det var otroligt trevligt att bara vandra runt i centrala Tokyo. Det bästa var när vi gick omkring i red light district bland alla kärlekshotell. Jag måste ta in på ett sånt.

När vi hade gett upp hoppet om att hitta ett schysst ställe på Shibuya så drog vi till Gustavs hemmatrakter, Kischijouji, där vi hittade en bar direkt och det var det bästa jag varit med om i hela mitt liv.
Det är mitt på gatan, en bil står parkerad och bakom den så har en bar och kök växt fram och över hänger några genomskinliga presseningar. De känner igen Gustav direkt och allt blir helt fantastiskt familjärt. Vi äter och dricker, utomhus, fast varmt och inomhus, typ. Tre öl, en drink och två maträtter var. 140 spänn var. Det här med att Tokyo var dyrt är helt befängt. Vart hade jag fått det ifrån? Alla var sjukt trevliga och vi ska tillbaka dit på tisdag, då han som jag inte kommer ihåg vad han heter jobbar. Han var fin.
Sen gick vi vidare till ett ungefär likadant ställe där det var lite mer folk ihopträngda under presenningen. Gustav gjorde en liten film (facebook). Det går verkligen inte att beskriva med ord hur fantastiskt det var.

Nu har vi precis kommit hem. Imorn blir det Yoyogi-parken. Det ska tydligen var riktigt bra.

Inga kommentarer: