onsdag 13 februari 2008

Dag 6

Alltså jag och en kamera har aldrig gått bra ihop. Var ute på stan hela dagen idag och tog inte en enda bild. Funderar på att sno massa av Gustav i slutet av veckan så att man har nåt att visa iaf.
Vi var iaf i Akihabara. Teknikens mecka. Ett gigantiskt område med bara teknikaffär. Små stånd med elektroder, gigantiska åtta-våningsvaruhus med allt du nånsin kan tänka dig. Det fanns verkligen allt. Och inblandat mellan allt fanns nördaffärerna. Små actionfigurer, SNESspel, samlarkort, dockor, nallar, byggsatser, allt...Men sen uppenbarade den sig, affären som Malin pratat så gott om. Poplife...
Åtta våningar sexsaker. Leksaker, rep, utklädnader, dildos, begagnade filmer (!), lösfittor, lösrumpor... Det var riktigt kul. Man skulle kunna ha mycket kul med grejerna där inne. Och så gick det massa äldre män omkring och skämdes. Precis som det ska vara. En man stod blickstilla och tittade på en porrfilm i flera minuter.

Sen åkte jag för att köpa nya converse. Jag har självklart köpt en storlek för liten. Men jag ville inte köpa likadana. Jag hittade andra, mycket snyggare. Vem har dött av lite för små skor? Tråkigt nog (eller som tur var kanske) var de snyggare skorna slut. Men jag ska se hur mycket pengar jag har kvar i slutet av veckan.

Munskydd är verkligen vanligt att folk har. Jag har t.o.m sett folk stå i butiker med dem på. Det känns verkligen inte seriöst. Anledningen är tydligen att de är rädda för att bli sjuka. De kanske har någon viktig intervju eller sportmatch på gång. Men jag vet inte riktigt hur mycket det där skyddar. Jag är skeptisk.
Och japaner är sjukt onyttiga. Allt är sockrat, eller friterat. Ibland både och. Jag trodde jag skulle gå ner i vikt. Det verkar inte vara fallet. Idag åt vi äntligen riktigt bra sushi dock. Det var inte alls som hemma. Det var bara en rulle ris med rå fisk slängd på. Inga fina rullar eller blandningar. Men jag gillade det verkligen.

1 kommentar:

Caravaggio sa...

Hallå Patrik!

Det låter inte helt fel med Tokyo! Har du haft några relaxerande Suntory times än? Det ska bli väldigt festligt att följa den resa bloggwise, bra mycket mer spännande än att sitta här i Linkan med skorna på inne för att det är så smutsigt och äta filmjölk till förmiddags-tv.

Har du förresten läst Norwegian Wood av Haruki Murakami? Den handlar om en student i Japan på 60- eller 70-talet nånting, väldigt underhållande läsning. Checka den ut!

Förresten så tycker jag att du borde namngett din blogg:
I’d rather be in Tokyo
Med underruriken:
There’s something wrong with me, I’m a cuckoo

Puss och kram!