tisdag 12 februari 2008

Dag 4...

...var ganska händelselös. Gustav har blivit ganska sjuk, så vi tog det lugnt. Som tur var hade vi sovit över hos hans vänner Robin och Mats. Så vi spelade lite dataspel, åt mat och kollade film. Jag har lite ont i benen av allt sittande på golvet. Men det är väl en vanesak antar jag.

Medan jag lägger mig i väntan på en ny spännande dag kan ni titta på bilder från vår utekväll i söndags. Det är en hel del bilder på mig i mina nya glasögon och tshirt. Jag är sjukt nöjd.

Några random tankar som har dykt upp under de senaste dagarna.
Det är förbjudet att röka på de flesta gator i Tokyo. Det är för mycket folk som rör sig. Men det är inte förbjudet att röka inomhus. Så när man är ute och går och är röksugen så får man helt enkelt sätta sig inne på ett café. Tvärtom helt enkelt.
Och jag tror en av anledningar att det är lite härligare att vara här är för att träden är gröna. Det är träd som inte tappar sina löv. Sådana borde vi verkligen skaffa i Sverige.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar bakvändheten! För mig som aldrig varit där är japan en wierd blandning av just total anarki och facistoid ordning.
Har jag rätt eller är det helt tvärt om?