tisdag 12 december 2006

Igår sjöng jag "I will survive" på Kellys karaokekväll. Inte bra för min streetcred. Men det var kul. Tågen hade fastnat i vattenmassorna igår så Sara stannade en kväll till. Det var fint, hon öppnade en flaska vin och kokade lite pasta.
Elin ska få en "bögskiva nr 2". Änsålänge ser den ut så här:

1. Badly Drawn Boy - Another devil dies
2. Peter, Björn and John - Young folks
3. Gnarls Barkley - St. Elsewhere
4. Johnossi - Family Values
5. Regina Spektor - Ne me quitter pas
6. Billie the Vision and the Dancers - Go to hell
7. Bright Eyes - First day of my life
8. Isobel Campbell and Mark Lanegan - Come walk with me
9. Martha Wainwright - Bloody mother fucking asshole
10. Edith Piaf - Dans ma rue
11. Kings of Convenience - Homesick
12. Regina Spektor - Samson
13. David Sandström - The fatville treaty
14. David Bowie - Lady stardust
15. The Cure - Friday I'm in love
16. Belle and Sebastian - Lazy line painter Jane
17. Bettye Lavette - Down to zero
18. Arthur Alexander - You don't love me
19. Eskobar - Lead night
20. Regina Spektor - Braille

Jag har tre låtar av Regina Spektor. Det är strängt förbjudet egentligen, men det kändes rätt på den här skivan. Och känslan är det viktigaste.

2 kommentarer:

"Pooptroop" sa...

Regina Spektor kan man inte misslyckas med.. därför är det förlåtet

Anonym sa...

David Bowie - Lady stardust?

Menar du inte Lisa Miskovsky?
Eller menar du Ziggy Stardust?

eller är det jag som inte vet saker? jag brukar ha fel.