onsdag 13 december 2006

Den nya Magic Numbers skivan är fantastisk. Romeos och Angelas röster är så snygga tillsammans. Hela bandet är så gulligt. Små tjockisar som gör fantastiskt härlig musik. Kan det bli bättre?
Igårkväll blev jag helt hooked på Christian Kjellvander, jag lyssnade på Homeward Rolling i en halvtimme. Det är nåt med den mannen. Var tvungen att messa till Pernilla. Hon ska förresten ha en performance föreställning på torsdag, på Valand konsthögskola, klockan fem. Kom dit, jag anar stordåd.

Det känns helt sjukt att det är jul nästa vecka. Rationellt så tänker jag att det är inte så mycket jobbigt kvar. Idag är jag på väg till stockholm, åter imorn. Jobbar lite på fredag. Måndag-tisdag ska jag till skolan, och sen bara tre jobbdagar kvar. Men på nåt sätt känns det ändå jobbigt, som att det är så otroligt mycket kvar. Och sen har Heroes mittsäsongs uppehåll. Vad är det om liksom? Jag måste få se nästa avsnitt. Och sen måste jag få hem fler avsnitt av Battlestar Galactica. Mörk science fiction är så otroligt bra. och de är vågade i sitt berättande också. De gör ett tidshopp på över ett år mitt i ett avsnitt. Jag blev helt paff. Riktigt bra. Mer sånt i amerikansk tv. Man ska inte fördumma sin publik. Det är faktiskt européer som tittar också.

Isobel Campbell och Mark Lanegan är också två röster som fungerar fantastiskt ihop.

Nu ska jag hämta en kopp gratis kaffe. Jag älskar när jobbet betalar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Magic Numbers är en styggelse.

Förresten, för att vara lite anglopedantisk, du har glömt ett "r" i din bloggtitel. det ska väl ändå vara "Take your carriage...."