lördag 3 mars 2007

Mars månad kommer bli fint. Imorgon spelar Regina Spektor på Chinateatern, 14e blir det Dolly på Scandinavium och den 24e har jag äntligen fått en biljett till Bright Eyes. Connor, here I come!
Snart rullar tåget in i Stockholm. Ska bli skönt att se något annat än Göteborg några dagar. Som Ida så fint sa igår när vi satt på Adas, denna vederstyggelse. "Om det här hade varit vart som helst förutom Göteborg så hade det varit okej, men nu är vi i Göteborg. Då är det inte okej." Nåt sånt iaf. Men kontentan var att Göteborg börjar kännas tråkigt. Det är dags för något annat.
Pratade med Johanna. Hennes mamma kanske har en lägenhet i Lundby. Det skulle vara så jävla fint. Jag håller mina fingrar korsade. Nära jobbet är A och O.
Var och såg "...efter Fredrik" igår i Kungsbacka. Det var väldigt fint. Andra akten var otroligt bra, jag blev väldigt rörd, och lite kär. Dessutom fick jag lite HIV-noja. Men den kommer och går. Längesen jag var på teater. Det var några högstadieklasser i publiken och jag mindes snabbt hur jävla jobbigt det var att spela för dem. Kommer ihåg en föreställning vi gjorde då det är ungefär 20 minuter kvar av pjäsen och vi är inne i den otroligt svarta och deprimerande slutfasen då helt plötsligt en lärare ställer sig upp mitt i Marias monolog och skriker ut; "Ni ska som med 15.40 bussen får gå nu". Helt plötsligt reser sig halva publiken och börjar bege sig mot utgången. Helt jävla otroligt. Tio minuter tar det innan alla har kommit ut och vi kan fortsätta pjäsen. Vad fan tänkte läraren på?

Och ni som ska kolla på melodifestivalen nästa helg. Höll utkik före och efter programmet.

Inga kommentarer: