onsdag 28 mars 2007

Det är många bloggar som ligger lite nere just nu känns det som. Och det finns en väldigt bra förklaring till det. Det är ju helt FANTASTISKT väder. Jag har slutat bege mig hem direkt efter jobbet för att stänga inne mig tills jag ska sova. Jag har suttit i slottskogen, jag har promenerat både hit och dit, vi har suttit på balkong och druckit folköl. Gott folk, det är nu det händer. Nu måste jag bara börja ta lite vitaminer eller järn eller nåt sånt nyttigt. Känner mig lite trött och hängig, det är nog brist på något. Och istället för att börja äta bättre, vilket är så tråkigt (idag har jag ätit två tårtbitar!), så lägger man sig framför läkemdelelbolagens fötter. De ska göra mig frisk.

Bright Eyes i helgen var helt okej. Jag vet att jag borde vara i extas eller något. Men jag vet inte, jag var inte på rätt humör helt enkelt. Lite jobbigt. Men det går bra ändå, jag har fått så bra konsertupplevelser den senaste månaden. Något som jag däremot älskar väldigt mycket just nu är The Decemberists nya album, "The crane wife". Fantastiskt. Lyssna så fort ni får möjlighet. Benjy Ferry var bättre än väntat också. Och ytterligare ett tips från Alle som jag lyssnar på hela tiden, Carla Bruni. Det är klockrent från första tonen. Och nu när jag ändå håller på att tipsa, Miss Li är fortfarande mycket bra och Lena Malmborg har precis släppt ny ep med en mycket härlig gospellåt på. Mer gospel till folket!

3 kommentarer:

Anonym sa...

aha aha. det ska kollas upp- dina nya tips alltså. men du, vad heter det nya underbarnet då? så jag kan leta efter honom på youtube?I am so sorry att jag inte ringde upp när du var i sthlm, men som du säkert läste på min blogg var anledningen ett nintendo wii som gjorde att jag inte kollade på mobilen på 3 dagar. jag glömde bort den helt enkelt. vi ses nästa gång du är upe! hur var förresten svt:s arkiv? underbart, kan jag tänka mig.

Anonym sa...

tjaba. kan inte du ge tallrikarna till ida nu snart (om du inte redan gjort det alltså). jag vill använda dem i påsk! :)

hoppas du har det fint.

Mattias sa...

är nya carla bruni lika bra som debuten? texter på engelska väl?