onsdag 14 mars 2007

Igår var nog en av de mest magiska aftnorna i mitt liv. Det var kvällen då Dolly Parton steg upp ur scengolvet och in i mitt liv.
Det var helt jävla fantastiskt. Okej, konserten var sådär, hon kändes lite trött och inte riktigt övertygande hela tiden. Speciellt under Joleene. Jag tror hon hatar den låten. Det skulle jag göra om jag hade sjungt den i 40 år. Men det var ändå fucking jävla Dolly Parton. Det blir inte så mycket bättre än det.
En känsla jag hade igenom större delen av konserten var att det var väldigt lite Jesussnack. Jag trodde att hon mer eller mindre skulle predika för oss. Men så avslutade hon med "He's alive", alltså Jesus då, att han lever. Det var en mäktig låt, och den innehåll så mycket Jesus så det räckte och blev över. Fint ändå att nästsista låten var "Imagine", och hon gjorde den bra.

Fick precis en ny skiva från EMI, Rachelle van Zanten. På det lilla papperet som följde med kunde man läsa; "Rachelle can Zanten is an up and coming Canadian icon - as both a songwriter and a slide guitar player...". Hon spelar slideguitar, bara det räckte för att jag skulle gilla det. Och skivan var riktigt bra. Skaffa den vetja!

Inga kommentarer: