måndag 5 mars 2007

De två herrarna framför mig på tåget luktar alkis. Ni vet när det luktar sur öl typ. Jag har alltid haft för mig att det är gammal spilld öl som luktar surt, men de gör det ändå. Och de är inte alloholister, så jag tror inte att det har gammal öl på kläderna. Eller de kanske är alkoholister, det vet ju inte jag något om. Jag gillar inte lukten iaf.
Det är lite vår, jag behöver varken halsduk eller vantar. Solen skiner, folk mår bra och jag har klippt mig. Det lider mot ljusare tider, som min farmor kanske sa. Det vet jag inte om hon gjorde, men det vore logiskt om det var så. Människor sa så förr i tiden.

Jag och Ida pratade om presentationer på communitys. Egentligen borde man bara klä av sig alla kläder och ta en bild rakt framifrån, utan vare sig häftigt ljus eller photoshopredigering. Så folk får se hängpattarna, kulmagen och de feta låren. Då vet de vad som väntar en och man slipper alla pinsamheter. Fast jag har hört att vissa människor är snygga nakna. Jag vet inte riktigt om jag tror på det. Att det ska finnas människor utan vare sig överflödigt fett eller malplacerade kroppsdelar. Det vore ju otroligt fuskigt och odemokratiskt om det vore så. Eller hur?

Regina Spektor var en gud på scenen igår. Skickligare människa får man leta efter. Hennes röst är helt otrolig, eller mer sättet hon använder den på. Att få klökningar in i micken var igår något vackert. Och att hålla tre olika takter samtidigt, en på pianot, en med foten och en med en trumpinne mot en stol, samtidigt som hon sjunger ut hela sin själ är något jag är mäkta imponerad över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ciao! vad roligt att du gillar Louise Attaque, jag med. Särskilt Léa och alla andra. Sällskapa på Bright eyes tänkte du? Det är faktiskt så att jag missade hämta mina biljetter innan de gick ur datum men ska försöka få tag på en ny. Kanske genom tidningen. om jag fixar ska vi lätt gå! kram

Anonym sa...

ciao! vad roligt att du gillar Louise Attaque, jag med. Särskilt Léa och alla andra. Sällskapa på Bright eyes tänkte du? Det är faktiskt så att jag missade hämta mina biljetter innan de gick ur datum men ska försöka få tag på en ny. Kanske genom tidningen. om jag fixar ska vi lätt gå! kram

Anonym sa...

Jag är naturligtvis snygg naken. Det förstår ju vem som helst.