torsdag 18 januari 2007

Jag var faktiskt inte där. Vid midnattssläppet av The Burning Crusade, expansion till World of Warcraft. Jag läste precis om ännu en som har en flickvän i WoW, han bor någonstans i USA och hon bor på Island. Jag vet inte riktigt om jag gillar det. Jag menar, deras förhållande går ut på att döda drakar och rädda prinsessor.
I mitt guild är det två stycken som träffades genom WoW och nu är gifta och bor i ett hus i södra England. Han är brittisk, hon är från Danmark. Fast jag vet fortfarande inte om det är romantiskt. Jag har hittat flera bögar i guilden också. Från Israel. Det är en ganska stor grupp människor från Israel med och spelar. Ibland pratar de om militären och vapen och sånt. Men oftast pratar de om normala saker som öl på pubben och musik. Jag kanske är helt korkad nu, men Israel för mig är, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men det är extremt. Jag har kanske blivit hjärntvättad av alla mina vänsterår här i Sverige. Men de har ju en mur! Jag har så många frågor, men det passar sig inte riktigt att diskutera politik i ett WoW guild. Alltså, man vet ju hur det politiska läget ser ut och allt sånt, men för en vanlig kille på 24 år. Hur är det för honom? De har ju tre års militärtjänstgöring som tydligen inte är så svårt att slippa ifrån och det enda straffet är att man inte kan få ett statligt jobb. Men tydligen är den sociala pressen så otroligt hård så att om du inte gör den så hamnar du helt utanför samhället. Folk slutar tom prata med dig och ser dig som en förrädare. Jag har börjat prata lite smått med en av bögarna, han blir tydligen klar med sin militärtjänst till sommaren. Då vill han flytta så långt bort från Israel han kan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare.
Spelar själv WoW och jag diskuterar politik och annat med folk från israel, egypten etc hela tiden :P Go for it. Blir alltid roliga diskussioner :D Även om jag blir smått vettskrämd emellanåt när de har, i min mening, extrema åsikter om något, men det är ju sådant man får acceptera :)
GL.