tisdag 9 januari 2007

Belle and Sebastian blev första bandet med mer än tusen lyssningar. Det var väldigt jämt där i slutet, Regina Spektor hade ledningen ända fram till sista spurten. Betyder det att jag är en tråkig popare? För det är ju inte särskilt intressant att lyssna på Belle and Sebastian, fastän det är fantastisk musik. De blev så kända efter senaste skivan. Jag är för pretantiös för mitt eget bästa. Och hur pretantiöst är det inte att säga att man är för pretantiös? Prettobarn.

Mina föräldrar har fyllt mina skafferier och kylskåp, en sen julklapp. Jag fick en ost. Jag hatar ost, för det är så jävla gott. Jag menar hur kan man ha en ost i kylen utan att äta upp den? Det är omöjligt, helt omöjligt. Jävla ost. Jag fick en dammsugare osten. Men just nu ligger allt fokus på osten. Och nu såg jag att jag har skrivit osten istället för också. Det här blir bara för mycket. Ost.
Tjock kommer jag bli. Kom inte och säg att det är mitt fel när jag rullar fram på gatorna, skyll på osten.

1 kommentar:

Anonym sa...

nä mne oj, vad kul. men hör av dig nästa gång du ska upp då så ses vi över en middag hos oss!